مزوتراپی

مزوتراپی چیست و عوارض آن

مزوتراپی چیست و عوارض آن

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی چیست و عوارض آن چه می باشد، مزوتراپی Mesotherapy را که میشل پیستور، پزشک فرانسوی، در سال ۱۹۵۲ ارائه داد، یک روش سریع، ارزان، راحت، بدون درد، بدون احتیاج به بی حسی، قابل دسترس و بسیار بهداشتی برای از بین بردن چروک ها، جوان سازی، رفع افتادگی، درخشندگی، آب رسانی، ترک های پوستی بعد از زایمان، جای جوش، جای آکنه، آسیب های پوستی و ده ها درمان دیگر در پوست و مو می باشد، مزوتراپی به معنای درمان و مراقبت از لایه میانی پوست یعنی مزودرم است و قاعدتا توسط سرنگ های بسیار ریز، موادی مانند دارو ها، ویتامین ها، آنزیم ها، آنتی اکسیدان ها یا هورمون ها را به مزودرم پوست یا مو تزریق می کنند. 

امروزه شرکت های زیادی، کوکتل های مزوتراپی را تولید می نمایند و طرفداران زیادی بین متخصصین پوست و مو و زیبایی دارند، چون از طریق تزریق سطحی و مستقیما در داخل مزودرم پوست بلافاصله اثرات آن را می توانیم ببینیم و در مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت به ماکزیمم اثر خود می رسد. 

آنزیم ها و سایر موادی که در این کوکتل ها استفاده می شوند، همگی به صورت طبیعی در سلول های پوست وجود دارند و با تزریق آن ها در پوست، لایه های مختلف پوست را وادار به بازسازی، جوان سازی، آب رسانی، کشیدگی، روشن شدگی، فیلر و پر شدگی و لیفت می کند. بسته به ترکیب و نوع مواد درون کوکتل و دفعات تکرار درمان، اثرات متفاوتی را در پوست می بینیم که ماندگاری آن ها بسیار مختلف است.

در مورد مو هم همین طور است و ضمن تقویت مو با تزریق واریته های مختلف هورمون تستوسترون به ریشه مو، ضمن این که هورمون به بدن ضرر نمی زند باعث رشد سریع مو ها می گردد و ریشه مو را قوی می نماید. حال در کنار آن ویتامین های بیوتین و بپانتین و دکسپانتول و امثال آن به مو قوت بخشیده و رشد را بیشتر می کند. 

در ابتدای امر، این مواد با سرنگ انسولین به زیر پوست تزریق می شد. اما بعد از آن سرنگ و دستگاه های تزریقی ساخته شد که بسیار نازک تر هستند و موقع تزریق نیاز به بی حس کننده موضعی، یا مخلوط کردن بی حس کننده با کوکتل نیست. طبق آخرین اخبار یک شرکت ایرانی موفق به ساخت سر سوزن با گیج شماره ۳۲ گردیده است.

بی شک در این میان، درمان با مزوتراپی برای جای جوش و آکنه هم جای خود را باز نموده است و برای از بین بردن جای آکنه و سوختگی و جوش های جوانی و یا جای آسیب های پوستی بسیار جذاب به نظر می رسد. مزوتراپی به دلیل تزریق سطحی جزء کار های بسیار بی خطر در تخصص های مختلف است.

تاثیرات مزوتراپی در بحث لاغری هم بسیار چشم گیر است و با تزریق آنزیم هایی مانند ال کارنیتین، یا عصاره چربی سوز مانند آرتیشوک (کنگر فرنگی) و ده ها چربی سوز دیگر، باعث از بین رفتن پیوند بین مولکول های بافت چربی و کم شدن حجم چربی ها به خصوص سلولیت ها (که در آخرین مرحله لاغری از بین می روند) می شوند. به این ترتیب چربی ها آزاد شده و با وارد شدن به گردش خون دفع می گردند. مسلما در این میان همراه با مزوتراپی خوردن مکمل های چربی سوز بسیار سرعت بخش خواهد بود. 

با توجه به افزایش تعداد افرادی که برای بهبود سلامت و تندرستی خود به داروهای هومئوپاتی و مبتنی بر عصاره گیاهی طبیعی روی می آورند، منطقی است که تعداد طرفداران زیبایی با استفاده از فرمول های گیاهی و ویتامینی افزایش یابد و این  اطمینان و آرامش را به شما بدهد که کوکتل های گیاهی طبیعی قوی به پوست شما تزریق می شود و با نفوذ به سلول ها آن ها را جوان می کند.

مزوتراپی چه مزایایی دارد؟

  1. مزوتراپی می تواند فورا پوست کدر و خسته و پر چین و چروک سطحی را بهبود بخشد. 
  2. هم چنین می تواند به بهبود گردش خون کمک کند و به بدن برای دفع سموم پیری یاری رساند. 
  3. این درمان هم چنین می تواند برای رفع هایپر پیگمان تاسیون، درمان آکنه و درخشش پوست و روشن شدن از درون سلول استفاده شود. 
  4. کوکتل های ویتامینه مزوتراپی می تواند سلول های فیبرو بلاست پوست را تحریک کند تا کلاژن بیشتری تولید کنند تا با علائم پیری مقابله نمایند. 

در میان لیستی از ترکیبات گیاهی تزریق شده دوست دار پوست، ویتامین ها، فاکتورهای رشد، هیالورونیک اسید، پپتید های کوچک، آنتی اکسیدان ها و عناصر کمیاب هستند که محیط ایده آلی را برای پوست سالم فراهم می کنند که با روند پیری بهتر مقابله کنند.

یک کوکتل مزوتراپی معمولی ممکن است به طور کلی حاوی بیش از ۵۰ ماده فعال برای تغذیه، ترمیم و جوان سازی پوست باشد، اگر دستاوردی دارید که می‌ خواهید سریعاً به آن را برسید، اگر مشکل پوستی دارید که می خواهید آن را بر طرف نمایید، می توانید از تلفیق کوکتل های تزریقی ضد چروک و پر کننده‌ ها استفاده کنید، که قطعاً ارزش انجام آن را دارد.

آیا مزوتراپی دردناک است؟

از یک کرم بی حس کننده استفاده می شود و شما یک خراش تزریقی کوچک را روی پوست خود احساس خواهید کرد و درمان حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد.

فوبیای ترس از سوزن

فوبیای ترس از سوزن و آمپول با مزوتراپی کاملاً متفاوت است، در این کلینیک زیبایی ما می‌ توانیم به ‌جای سوزن، از دستگاه‌ های زیبایی Meso Pen یا No Needle Meso استفاده کنیم.

هدف از درمان با کوکتل های مزوتراپی به طور خلاصه

گفتیم مزوتراپی برای بهبود پوست بدن، مو، سلولیت استفاده می شود و کوکتل های مختلف برای القای تولید کلاژن و ایجاد ظاهری سالم در پوست و مو استفاده می شود. مزوتراپی پوست را آب رسانی، جوان سازی، و سفت و محکم، بازسازی می کند و باعث ترمیم قسمت های نازک شده، درخشندگی و آب رسانی پوست می شود. ضمنا آکنه و جای زخم را بهبود می بخشد.

مزوتراپی بر روی پوست صورت می تواند برای موارد زیر استفاده گردد:

  1. چین و چروک
  2. کدورت پوست
  3. از بین بردن پیگمان های جمع شده در یک نقطه از پوست 
  4. از بین بردن جای آکنه
  5. از دست دادن درخشش
  6. اسکار های مختلف پوستی
  7. غبغب
  8. ترک های پوستی در هنگام زایمان
  9. ریزش مو
  10. کاهش چربی

پروتکل درمان چیست؟

یک دوره ۴ مرحله ای درمان (هر ۲ تا ۳ هفته یک بار) برای بهبود کیفیت پوست توصیه می شود، ما در این کلینیک زیبایی، درمان‌ های مزوتراپی سفارشی خود را با ترکیب بهترین کوکتل های گیاهی برای ضد پیری، آکنه، لیفتینگ، درخشش، جای زخم، جوان‌ سازی، ترک های پوستی و جای جوش جوانی ارائه می ‌کنیم. تقویت کننده های موجود در کوکتل ها به طور فعال پوست را ترمیم می کند تا کمبود مواد معدنی مانند منیزیم، سدیم، پتاسیم و کلسیم را جایگزین کند. در کنار این، ۲۴ اسید آمینه نیز وجود دارد که به تولید الاستین و کلاژن کمک می کند. برای مبارزه با رادیکال های آزاد، دو آنتی اکسیدان وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که پوست شما سالم و درخشان باقی می ماند.

آیا مزوتراپی عوارض جانبی دارد؟

مانند هر روش تزریق زیبایی دیگر، عوارض جانبی بسیار نادر ممکن است شامل کبودی، واکنش به کوکتل ویتامین تزریقی، عفونت، التهاب و تورم باشد.

بهبودی و نقاهت 

صورت مراجعه کننده موقع تزریق تا حدی قرمز و بر افروخته می گردد، با تجویز کرم های زیبایی و ماسک های مخصوص در کمتر از بیست و چهار ساعت این اثرات را از بین می برند. 

تفاوت بین میکرو نیدلینگ و مزوتراپی چیست؟

قبل از این گفتیم مزوتراپی یک روش درمانی با ریشه فرانسوی است که در ابتدا برای تزریق دارو به چربی زیر جلدی توسعه یافت. اکنون این روش به طور گسترده برای جوان سازی پوست استفاده می شود، اما روشی کاملاً متفاوت از میکرو نیدلینگ است. مزوتراپی و میکرو نیدلینگ هر دو شامل تکنیک ‌های نیدلینگ هستند، با این حال، آن ها از نظر طول سوزن، کاربرد، عمق نفوذ، سرعت عمل و آیتم های پوستی که درمان می‌کنند، متفاوت هستند.

مزوتراپی ترکیبی از یک کوکتل سفارشی از ویتامین ‌های قدرتمند است که با استفاده از یک دستگاه مزو با یک سوزن به لایه ‌های زیرین پوست تزریق می‌ شود. در حالیکه میکرو نیدلینگ به آرامی چندین سوزن میکروسکوپی را روی صورت حرکت می‌دهد تا باعث ایجاد خراش های ریز شود و تولید کلاژن و الاستین را فعال کند. 

اگر چه درمان ‌های سوزنی ممکن است برای برخی ترسناک به نظر برسد، اما به دلیل نتایج چشم گیری که می ‌توانند بدون جراحی به دست آورند، برای بسیاری از درمانگران و متخصصان زیبایی تبدیل به خدمات ستاره ‌ای شده‌ اند.

یکی از پزشک های متخصص زیبایی، که در کلینیکی در اروپا مزوتراپی می‌کند، می ‌گوید: “میکرو نیدلینگ در چند سال گذشته به دلیل اثر بخشی، مشخصات ایمنی محدود و نتایج بالینی قابل توجه، بخشی جدایی ‌ناپذیر از الگوریتم درمانی من شده است، بیماران تمایلی به استراحت طولانی مدت ندارند و به نظر می ‌رسد از روش ‌های تهاجمی ‌تر اجتناب می ‌کنند، بنا بر این میکرو نیدلینگ تعادل کامل بین حداقل زمان بهبودی و نتایج قابل مشاهده بهبود یافته را فراهم می‌کند.

در حالی که هم میکرو نیدلینگ و هم مزوتراپی با ایجاد پاسخ در لایه ‌های زیرین پوست کار می‌کنند، هر کدام برای هدف های متفاوتی مناسب هستند، بنا بر این می‌ توانید بسته به رایج‌ ترین نشانه ‌ها در بین مشتریان خود انتخاب کنید که روی کدام درمان سرمایه‌ گذاری کنید اما در نهایت می توان گفت قدرت ترمیم و اثر بخشی مزوتراپی بسیار بالا است.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *